Saturday January 12th 2008, 12:00 pm
For supporters of nuclear power, a new generation of reactors is critical to meeting Britain’s ambitious climate-change targets. Nuclear output of ten gigawatts - a sixth of Britain’s peak needs – will be lost by 2023, and carbon emissions will rise if this gap is filled with fossil fuels.
[News Source]
Nuclear to get a green make-over.
Many factors fueling rising food prices.
Saturday January 12th 2008, 12:00 pm
The rush for biofuels and record-setting oil prices also appear to be having a ripple effect on food prices.
[News Source]
Cue the gluttony.
Saturday January 12th 2008, 8:00 am
Several recent studies, papers and a popular weight-loss book argue that eating is an automatic behavior triggered by environmental cues that most people are unaware of -- or simply can't ignore.
[News Source]
Acrylamide in food may increase the risk of breast cancer.
Saturday January 12th 2008, 8:00 am
Animal tests have shown acrylamide to be a carcinogen, but until recently no studies have demonstrated a link between acrylamide in foods and cancer in humans.
[News Source]
Vitamin E may reduce diabetic heart risk (Moldova.org)
Saturday January 12th 2008, 12:38 am
An Israeli study suggests that vitamin E supplements can reduce the risk of heart attacks and related deaths for some Type 2 diabetics.Researchers at the Technion-Israel Institute of Technology and Clalit Health Services found that Type 2 diabetics who took 400 IUs of vitamin E daily had more than 50 percent fewer heart attacks, strokes, and related deaths than Hp 2-2 patients who took a placebo ...
[News Source]
Vitamin E may reduce diabetic heart risk (EARTHtimes.org)
Saturday January 12th 2008, 12:23 am
An Israeli study suggests that vitamin E supplements can reduce the risk of heart attacks and related deaths for some Type 2 diabetics. Researchers at the Technion-Israel Institute of Technology and Clalit Health Services found that Type 2 diabetics who t...
[News Source]
Vitamin E may reduce diabetic heart risk (UPI)
Saturday January 12th 2008, 12:18 am
An Israeli study suggests that vitamin E supplements can reduce the risk of heart attacks and related deaths for some Type 2 diabetics.
[News Source]